Van Vantas de Naron naar Palas de Rey - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu Van Vantas de Naron naar Palas de Rey - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

Van Vantas de Naron naar Palas de Rey

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Gerard

17 Oktober 2017 | Spanje, Palas de Rey

Het heeft vannacht gegoten. Ik dacht:”Hoe zal het morgen zijn?” Maar ja, je loopt de Camino en na regen komt zonneschijn.
We hebben dan ook net zo lang gewacht totdat het nagenoeg droog was. Om 9.45 uur vertrokken zonder regenjas en het weer klaarde snel op. Doordat we een goede nachtrust hadden gehad was de stemming opperbest en de omgeving was weer prachtig in de zonneschijn. Op onze tweede rustplaats in Abenostre kwamen we de Amerikaanse familie weer tegen. Zij beveelden ons de julliene soep aan. Thies vond deze heerlijk. We konden net zoveel opscheppen als we wilden. De gesprekken onderweg gingen over vroeger, hoe ik het allemaal gedaan heb. Dit blijft tussen ons hè, Thies?! Door deze gesprekken schoot de tijd en de weg snel op.
Vlak voor Palas de Rey ontmoetten wij fietsers uit de buurt van Ede. Ik vroeg of ik een foto van hen zou maken. Ja, zei de ene man, dat wel mocht voor €5,00. Was weer lachen dus.
Om 14.45 uur kwamen we aan in onze albergue in Palas de Rey.
Bijna 12 km gelopen. In deze albergue zijn veel scholieren die ook de Camino lopen en maken veel herrie. Zij slapen boven en wij beneden, dus daar hebben we geen last van. Morgen gaat de tocht naar Melide; een tocht van ruim 12 km. Het weer zal goed zijn volgens de verwachting. Als we zo doorgaan komen wij dinsdag aan in Santiago de Compostella.
Voor nu een goede nachtrust en tot morgen.
Groetjes Thies en opa

• 17 Oktober 2017 - 20:08

Marietje Veldhuis:

Hallo Sportievelingen,
    Wat fijn te horen, dat jullie vandaag weer genoten hebben.
    Ik hoop dat er voor jullie nog heel veel geniet momentjes komen.
    Propere zoveel mogelijk te genieten,want voor je het weet is het weer voorbij.
    Knuffels en lieve groet van Oma Marietje.
    Fijne wandendeling voor morgen en slaap lekker.