De weg van Palas de Rey naar Melite - Reisverslag uit Melide, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu De weg van Palas de Rey naar Melite - Reisverslag uit Melide, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

De weg van Palas de Rey naar Melite

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Gerard

18 Oktober 2017 | Spanje, Melide

We hebben in Palas de Rey overnacht in een albergue Meson de Bonito. Hier waren veel scholieren die ook de Camino lopen en hadden veel herrie. Wij hadden een kamer voor 8 personen, en er sliepen er 7. Thies en ik hebben in s'avonds nog even de eerste helft van R. Madrid gekeken. Daarna slapen. Ja hoor, we hadden weer een snurker op de zaal. Thies zei dat hij niets gehoord had.
Om 8.00 uur moesten we van de zaal zijn i.v.m. de schoonmaak.
Dit kwam goed uit want we wilden vandaag twee dagen in een dag samenvoegen. Na het ontbijt vertrokken we om 8.30 uur. Het was droog maar wel frisjes. Bij het kapelletje gingen we even naar binnen ( pet af ) om een pelgrimsstempel te halen. Het weer klaarde helemaal op en Thies stelde voor om vandaag meer rust te nemen en dat deden we dan ook. We hadden de pas er lekker in en kwamen bij een soort massage huisje met allerlei hangertjes en schelpjes in zilver. We konden heerlijk buiten zitten in de zon. De weg ging verder en de omgeving was prachtig. Je zag in de dalen overal de mist optrekken een prachtig gezicht.Na ongeveer 7,5 km namen we onze 3e rust en aten een bocadillo met ham en een met ham en kaas. De Amerikaanse familie van weleer kwam ook weer aangewandeld, prachtig toch. Er was ook een jongen uit Epe die wandelde met een zuid Koriaan en een Engelse. Onze tocht ging verder richting Loboreiro. Hier hadden Marietje en ik in 2013 overnacht in een heel leuk hotelletje. Hier hadden Thies en ik anders ook overnachten, maar we hadden inmiddels besloten door te lopen naar Melide.
Het weer werd instabiel en we hebben even onze regenjassen aangetrokken, maar die kon ook zo weer uit. We stopten nog een keer om uit te rusten. Er zaten toen 12,5 km op en Thies werd wel een beetje moe en voelde zijn voeten, maar klagen staat niet in zijn woorden boek, die kanjer. Toen we in Melide aankwamen moesten we de hele stad door. Ik had Thies een hotelletje beloofd en ja, belofte maakt schuld. We hebben er een gevonden cassa Sony en een kamer genomen. Moe zijn we allebei. We hebben 16 km gewandeld. Nog nooit zoveel heeft Thies in een dag gewandeld.
Grote klasse!!! We hebben een 6 persoons kamer met bad helemaal alleen voor ons tweeën. Het was me de dagje wel. Na lekker gebadderd te hebben gaan we de stad in om lekker te eten.
Ik ga afsluiten met een enorme loftrompet voor Thies.
Morgen gaan we weer verder naar Baxo.
Voor nu welterusten en morgen weer gezond weer op.
Groet van Thies en opa

• 18 Oktober 2017 - 19:44

Marietje Veldhuis:

Goedenavond mannen,
    Wat hebben jullie vandaag veel kilometers afgelegd.
    Wat een mooie foto's.
    Thies wat goed van jou 16 km!!
    Hoe gaat het met jullie stempelboekje???
    Is hij al bijna vol?
    Hebben jullie nog mooie stempels erbij zitten???
    Voor straks slaap lekker,maar vooral blijf genieten.
    Lieve groetjes Oma Marietje.