Van Salceda naar O Pedrouzo - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu Van Salceda naar O Pedrouzo - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

Van Salceda naar O Pedrouzo

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Oktober 2017 | Spanje, O Pino

Na een dag rustig aan hebben gedaan en een goede nachtrust, krijgen we een goed ontbijt. Thies moet nog even met de honden spelen en de honden met hem. Het is een prachtig gezicht hoe ze dollen. Om 9.00 uur vertrekken wij richting O Pedrouzo. Een tocht van ongeveer 10 km. Het weer is hier prachtig maar wel fris. Onderweg komen we nog 3 honden tegen die een heel eind met ons mee lopen. Thies noemt ze " de drie musketiers ". We lopen weer door een bos met eucalyptus bomen en je ogen en neus beginnen spontaan weer te reageren. We komen na 3 km bij een kroegje en daar drinken we wat en halen onze stempels. We vertrekken weer en komen aan in Santa Irene. Ik wijs Thies aan waar oma en ik hebben geslapen in 2013. Ja, het gesprek van de dag, 010 tegen 020. Daar raak je met Thies niet over uit gepraat.
Verder ziet de omgeving er prachtig uit in de morgenzon. We hebben ook inhoudelijke gesprekken gevoerd die tussen Thies en mij blijven. Ik vertel Thies dat wij morgen om het vliegveld lopen waar mama morgen landt. Spontane reactie van Thies, zullen we dan maar doorlopen naar Santiago? Nee dus, rust bewaren en gewoon dinsdag arriveren. We lopen vandaag slingerend langs de grote weg maar dat is niet hinderlijk. We komen aan in O Pedrouzo en zoeken een albergue op. Het is op Thies zijn verzoek albergue Santiago geworden. Het is 13.15 uur en we zijn de tweede die binnen komen. Heel mooi en schoon. Thies gaat direct onder de douche. Een stortdouche en dat is heerlijk. Ze hebben een wasmaschine en een droger. Dus snel er alles in gedaan voor dat er meer komen. Tussendoor even meegenomen nudels klaar gemaakt en lekker opgegeten. Ik kan NPO1 ontvangen op mijn telefoon dus voetbal luisteren. Thies wordt van alle kanten op de hoogte gehouden. Uitslag wordt hier niet vermeld, maar de beste heeft gewonnen.... ;)
Vanavond lekker met z'n tweeen uit eten en dan vroeg in bed wat we moeten om 8.00 er uit zijn.
Nou, dit is het voor vandaag.
Groetjes Thies en zijn opa.

• 22 Oktober 2017 - 18:39

Marietje Veldhuis:

Goedenavond Mannen,
    Wat hebben jullie weer goed gelopen.
    En wat een mooi weer.
    Anders als hier, bijna hele dag regen.
    En die honden en skate board wat een gezelligheid.
    Nog 2 dagen,wat gaat het toch snel.
    Morgen ga ik mij melden,
    voor de Sallandse wandel 4 daagse.
    Geniet nog lekker even met en van elkaar,
    En morgen avond samen met Audrey
    Hele mooie dagen nog!!
    Veel lieve knuffels van oma Marietje.

• 22 Oktober 2017 - 19:28

Irma:

Chapeau mannen!
    Wat bijzonder mooi om dit samen met elkaar te kunnen en mogen delen!
    Geniet de laatste dagen er extra goed van, voordat je het weet ben je weer thuis....
    Succes heren!

• 22 Oktober 2017 - 20:13

Corrie:

Geniet van jullie laatste dagen samen lopen en veel succes!
    Zet hem op Thies & Gerard jullie zijn er bijna.

• 22 Oktober 2017 - 21:34

Berna :

Bijna aan de finish ongelofelijke prestatie. Heerlijk om een hoofd vol herinneringen mee te nemen.Wij hebben vandaag de tassen ingepakt.Morgen naar Raalte.En dan gaan wij lopen.En komen jullie bijna terug van een bijzondere ervaring. Tot ziens.Voor straks welterusten. Xx

• 22 Oktober 2017 - 23:14

Theo Veldkamp:

hallo boys geniet nog van de laatste dagen daar toy toy.

• 23 Oktober 2017 - 10:39

Mieke:

Tot nu toe elke dag jullie gevolgd. Wat een reis!! Fantastisch dat jullie die met z'n tweeën kunnen lopen, geniet!! Mooie foto's en nog betere verhalen! Zo fijn om daar op terug te kunnen kijken! Thies wat goed dat je moeder komt!! Nog even en jullie zijn er!! Wat een prestatie!!

• 23 Oktober 2017 - 13:34

Marijke:

Dag Gerard en Thies,
    Wat leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden. Ik lees elke dag met belangstelling jullie reisverslag.
    Ik doe het jullie niet na, elke dag ongeveer 10 km. Wandelen. Veel succes en plezier morgen tijdens de laatste wandeldag en wat leuk dat Audrey er dan ook is. Groetjes uit Lemelerveld